Automobilis, varomas vienu ar keliais elektros varikliais, kurie maitinami elektra iš energijos kaupiklio (baterijos). Tokie automobiliai dažnai sutrumpintai žymimi EV (Electric Vehicle) arba BEV (Battery Electric Vehicle).
Dažniausiai važinėjate trumpus atstumus mieste.
Turite galimybę įkrauti automobilį namuose ar darbe.
Ilgoms kelionėms vykstate pagrindiniais keliais (ten kur yra krovimo stotelių).
Nenaudojate automobilio sunkiems kroviniams vilkti (pvz., arklių, valčių, motociklų).
Siekiate mažų eksploatacinių išlaidų ir mažesnių emisijų.
Momentinė akceleracija, jokio triukšmo ir vibracijų, erdvesnis salonas dėl baterijos, įmontuotos grindyse, nulinė emisija, mažesnės aptarnavimo išlaidos nei vidaus degimo variklių automobilių, pažangumas, APVA parama. Plačiau
Ilgas įkrovimo laikas, ribotas nuvažiuojamas atstumas, ribota įkrovimo infrastruktūra.
Baterija gali būti įkrauta iš išorinio šaltinio, tačiau tai nėra būtina. Kai baterija išsikrauna, įkraunamas hibridas veikia kaip įprastas automobilis su vidaus degimo varikliu ir ribotai įkrauna bateriją per rekuperaciją. Pilnai įkrauta baterija leidžia nuvažiuoti iki 100 km. Dažnai galima pasirinkti tarp hibridinio, tik elektrinio arba įkrovimo režimo.
Paprastai kasdien nuvažiuojate mažiau nei 50 km.
Turite galimybę įkrauti automobilį namuose ar darbe.
Retai keliaujate ilgesnius atstumus.
Nenaudojate automobilio sunkiems kroviniams vilkti (pvz., arklių, valčių, motociklų).
Nenorite priklausyti nuo įkrovimo stotelių tinklo.
Galimybė kasdien naudotis be emisijų ir nebrangiai (įkraunant per naktį namuose), puiki dinamika hibridiniu režimu su įkrauta baterija, toks pat nuvažiuojamas atstumas kaip vidaus degimo variklio automobilio.
Didelis svoris, techninis sudėtingumas („du automobiliai viename“), aukšta kaina.
Klasikinis sprendimas, kurį ypač populiarino „Toyota“. Jis leidžia pradėti važiuoti ir judėti mažesniu greičiu trumpais atstumais, neaktyvuojant vidaus degimo variklio. Baterija įkraunama tik vairuojant, naudojant vadinamąją rekuperaciją.
Dažniausiai važinėjate mieste ir jo apylinkėse.
Nenorite rūpintis įkrovimu.
Vertinate tylą ir ramybę labiau nei didelį dinamiškumą.
Norite automobilio, kuris išskiria mažiau teršalų nei įprasti vidaus degimo varikliai.
Labai mažos degalų sąnaudos, ypač mieste, mažas kenksmingų medžiagų kiekis išmetamosiose dujose dėl specifinio degimo proceso.
Ribota dinamika, mažesnių degalų sąnaudų pranašumas netaikomas važiuojant didesniu greičiu.
Vidaus degimo variklio ir mažo elektrinio variklio derinys. Šiandien tai yra dažniausiai naudojamas sprendimas dideliems daugiacilindriams varikliams, ypač prabangių prekės ženklų automobiliuose. Iš vairuotojo perspektyvos toks automobilis veikia kaip įprastas vidaus degimo variklis. Automobilis negali būti varomas vien elektra, o baterija įkraunama tik vairuojant, naudojant rekuperaciją.
Norite tiesiog „įprasto“ automobilio.
Vertinate efektyvesnį pagreitėjimą ir šiek tiek mažesnes degalų sąnaudas.
Ieškote naujo arba beveik naujo automobilio su dideliu ir galingu varikliu.
Šiek tiek mažesnės degalų sąnaudos ir CO2 emisijos nei vidaus degimo varikliuose.
Nėra galimybės važiuoti elektra, žemas kaštų taupymas.
Elektromobiliai |
Įkraunami hibridai |
Hibridai |
Mild hibridai |
|
---|---|---|---|---|
Privalumai |
|
|
|
|
Trūkumai |
|
|
|
|
Transporto sektorius yra vienas pagrindinių šiltnamio efektą sukeliančių dujų šaltinių, todėl Lietuva, siekdama sumažinti taršą ir paskatinti pereiti prie tvaresnio transporto, teikia finansinę paramą gyventojams ir verslui įsigyjant elektromobilius.
Parama fiziniams asmenims
Naujiems elektromobiliams – 5000 eurų kompensacija.
Naudotiems elektromobiliams – 2500 eurų kompensacija.
Papildoma 1000 eurų kompensacija skiriama tiems, kurie tinkamai sunaikina seną taršų automobilį.
Parama juridiniams asmenims
Juridiniams asmenims, taip pat fiziniams asmenims, vykdantiems ūkinę veiklą, kompensacija siekia 4000 eurų už kiekvieną įsigytą naują M1 ar N1 klasės elektromobilį.
Elektromobilis turi būti registruotas valdytojo vardu ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo jo pirmosios registracijos datos.
PVM lengvata
Nuo 2023 m. sausio 1 d. įsigaliojo PVM lengvatos, leidžiančios fiziniams ir juridiniams asmenims, kurie yra PVM mokėtojai ir vykdo ekonominę veiklą, atskaityti pirkimo ar importo PVM už M1 klasės elektromobilius, kurių vertė neviršija 50000 eurų (įskaitant PVM).
Paramos programa
Parama galioja nuo 2022 m. birželio 2 d. iki 2026 m. gruodžio 31 d. visiems elektromobiliams, užregistruotiems nuo 2022 m. kovo 23 d.
Kompensacijas teikia Aplinkos projektų valdymo agentūra (APVA), o išsamesnę informaciją galite rasti oficialioje svetainėje: https://apvis.apva.lt
Kodėl verta kreiptis?
Mes padėjome daugeliui savo klientų užpildyti paraiškas ir gauti kompensacijas, aktyviai prisidėjome prie paramos programos tobulinimo ir sekame naujienas. Jei svarstote įsigyti elektromobilį, susisiekite su mumis – padėsime užtikrinti, kad paramos procesas būtų greitas ir sklandus.
Renkantis elektrinį automobilį, be įprastų kriterijų, tokių kaip vieta keleiviams ir bagažui, dizainas ir įranga, svarbu atsižvelgti ir į kitus svarbius parametrus. Taigi, ką reikėtų turėti omenyje ieškant savo svajonių elektromobilio?
Modernūs elektromobiliai paprastai gali būti įkraunami dviem būdais: naudojant kintamąją srovę (AC) ir nuolatinę srovę (DC). Tuo tarpu įkraunami hibridai (plug-in hybrid) dažniausiai palaiko tik lėtą kintamosios srovės įkrovimą. Pilnieji hibridai (full hybrid) ir lengvieji hibridai (mild hybrid) įkraunami tik per rekuperaciją vairavimo metu ir negali būti įkrauti iš išorinio šaltinio. Dėl šios priežasties jie kartais vadinami „savęs įkrovimo“ automobiliais.
Kaip, kur ir už kiek įkrauti elektromobilį? Dėl santykinai spartaus naujų įkrovimo stotelių skaičiaus augimo elektromobilių įkrovimas dabar yra plačiai prieinama paslauga. Atskiros įkrovimo stotelės skiriasi daugiausia pagal jų galią, t. y. laiką, reikalingą įkrauti jūsų elektromobilį. Tačiau įkrovimo galimybės nuolat plečiasi, ir dabar galite patogiai įkrauti savo elektromobilį namuose, darbe, prekybos centre ir kitose vietose.
Švedija
Italija
Švedija